Михальченко І.Ю.

1. Ваше питання для опрацювання "НУШ - сучасні вектори виховного процесу". Публікуєте на цій сторінці.
2. Перспективне планування виховної роботи на І семестр 2020-2021 н. р. Публікуєте на цій сторінці.



       "НУШ - сучасні вектори виховного процесу"


Від педагога залежить, чим стане серце дитини — ніжною квіткою чи засушеною корою. Заповітна мрія кожного мислячого педагога — щоб серце вихованця було чутливим до кожного слова вихователя, щоб дитяча душа відгукнулась, мов ніжна струна, на тонку музику його душі.
                                                                                  Сухомлинський В. О.       
Як відомо, світогляд людини закладається в школі. Саме в за- кладі освіти формується особистість, її громадянська позиція та професійні якості. Школа для дитини — це не просто дім знань, що складається з навчальних предметів, а дім, де дають освіту для життя, цінність предметів (знань та умінь) у їхній виховній спрямо- ваності. Одним із восьми компонентів формули Нової української школи є наскрізний процес виховання, що формує цінності. Як визначає Концепція НУШ, виховний процес має бути невід’ємною складовою всього освітнього процесу та орієнтуватися на загальнолюдські цінності, зокрема морально-етичні (гідність, чес- ність, справедливість, турбота, повага до життя, повага до себе та інших людей), соціально-політичні (свобода, демократія, куль- турне різноманіття, повага до рідної мови і культури, патріотизм, шанобливе ставлення до довкілля, повага до закону, солідарність, відповідальність). Нова українська школа формуватиме ціннісні ставлення і судження, що служитимуть базою для щасливого осо- бистого життя та успішної взаємодії із суспільством.
Виховна робота в школі є важливою у всьому періоді розвитку та вдосконалення особистості. Адже так важливо сформувати жит- тєві пріоритети в тому віці, у якому людина ще піддається впливу і в неї закладаються основи свідомого світосприйняття. Виховна робота має на меті не лише формування в учнів понять «можна» чи «не можна», «потрібно» і «правильно», але й робить вагомий внесок у становлення освіченої, талановитої, гармонійно розвиненої осо- бистості. Тому, виховуючи дітей, учитель повинен чітко планувати свою роботу, вивести систему послідовних дій, що сприятимуть по- ступовому й ефективному результату. В умовах реформування освіти перед педагогами початкової ланки часто постає питання: як організувати процес виховання в системі шкільної освіти? Звісно, позакласна виховна діяльність повинна бути спрямо- вана на виховання гармонійної особистості та заснована на за- конах творчості, що передбачають залучення дітей до реальної співтворчості, інтелектуального діалогу, гармонізації спілкування, успіху, можливості почуватися вільно. Вона повинна передбачати експериментування дітей, ігри, гнучке й гармонійне поєднання індивідуальної, групової та колективної діяльності, самостійної та педагогічно скерованої.
Молодші школярі, беручи участь у спільних видах діяльності, вчаться будувати свої взаємини з однолітками, входити в колектив однолітків; у них виникає потреба до взаємовимогливості та вза- ємодопомоги. Тому перед педагогом-вихователем постає важливе завдання: вирізняти мотиви вчинків, роз’яснюючи дитині їхню сут- ність і правильність у різних типових життєвих ситуаціях, надаючи їй можливість емоційного «переживання» разом із практичним за- стосуванням здобутих знань. Слід допомогти дитині розвиватись  від елементарних навичок поведінки до такою рівня, для якого необхідні самостійність в ухваленні рішень і моральний вибір.
                                  П’ять принципів виховання по-новому:
1.                 У концепції НУШ передбачено виховання на загальнолюдських цінностях та патріотизмі. Дітей мають привчати до відповідальності, поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини, екологічної культури, доброти, милосердя, толерантності, терпимості, шанобливого ставлення до сім’ї. Хтось вважає, що звучить все це дещо абстрактно, але то — від оскоми до красивих слів. Насправді ж опитуваннями, психологічним тестуванням, різними іншими методами можна виміряти рівень свободи у школі, довіри, безпеки. Це якраз буде орієнтація на результат, а не на процес. Якщо вдасться створити атмосферу, сповнену свободи, довіри та безпеки, це добре пасуватиме сучасним активним, незалежним дітям, дозволить їм без сором’язливості проявити свої творчі здібності.
2.                 Виховну програму варто ухвалювати спільно з батьками, а різні тематичні акції краще базувати на дитячій ініціативі, ідеях.
3.                 Прищеплювати цінності гуманізму найкраще через конкретні дії. Загалом, це притаманно НУШ: менше слів — більше дії. Допомога конкретній людині важитиме для дитини значно більше, ніж слова.
4.                 Звісно, дисциплінарні прочуханки, публічна критика із залученням однокласників — це не виховні моменти, припустимі в НУШ. Навіть обговорення оцінок відтепер ведеться лише зі школярем та його батьками, а не в класі чи на батьківських зборах.
5.                 Шкільне виховання має стати не «каральним». Замість «не можна вчиняти інакше» має стати «так було б ефективно». Завдання школи — вказувати та аналізувати орієнтири, підказувати, як вчинки та цінності людини впливають на інших та на її життя, а також створювати психологічно комфортну атмосферу. І тоді новим освітнім простором називатимемо не лише дизайн класів та сучасне обладнання, а й середовище, яке виховує успішну й щасливу людину.
   Пам’ятайте: школа — це життєвий простір дитини; тут вона не просто готується до життя, а живе. Тому виховну роботу плануйте так, аби сприяти становленню особистості, будуйте стосунки на основі співдружності, співпраці та взаєморозуміння, керуючись ідеями самоцінності дитинства, демократичного діалогу між по-коліннями.

План виховної роботи на І семестр 2020-2021 н.р.
ВЕРЕСЕНЬ 

№ п/п
Заходи
І тиждень

ІІ тиждень

ІІІ тиждень

ІV тиждень

1.
Виховні години, класні
збори
Перший урок

Класні збори №1на тему: «Ми вже не малята, ми вже стали дорослішими»
«Уявна подорож до міста Ввічливих»
«Вона на світі одна – Україна».
«Хто такий – справжній друг?»
2.
Напрямки виховної роботи:
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави

Бесіда «Це наші символи». Прапор.


3.
Ціннісне ставлення до людей


Бесіда «Чесним треба бути всюди»

4.
Ціннісне ставлення до себе
Проведення вступного інструктажу по запобіганню травматизму
Рухливі ігри
Гра «Як стати Нехворійком» (читання листа від Нехворійка)
«Дорога від школи додому» – бесіда.

5.
Ціннісне ставлення до
природи
Озеленення класу. Поповнення новими кімнатними рослинами
Екскурсія на природу
Участь у конкурсі на краще озеленення класу.


6.
Ціннісне ставлення до
мистецтва

Оформлення класного кутка
Участь у конкурсі на кращу стінгазету до Дня Вчителя
Доручення редколегії: плакат з привітанням для вчителів
7.
Ціннісне ставлення до праці
Організація чергування в класі
Визначення наявності підручників у дітей
Рейд-перевірка: «А хто, хто в портфелику живе?»

8.
Індивідуальна робота з учнями
Визначити і закріпити за учнями місце за партою
Організація режиму дня школяра.


Спостереження за поведінкою на перервах учнів класу

9.
Робота з
батьками
Анкетування батьків з метою уточнення місць роботи, номерів телефонів


Батьківські збори №1 на тему: «Як правильно організувати режим дня третьокласника»

10.
Участь у загальношкільних
заходах
Участь у лінійці, присвяченого Першому дзвонику






 ЖОВТЕНЬ
№ п/п
Заходи
І тиждень

ІІ тиждень

ІІІ тиждень

1.
Виховні години, класні
 збори
Урок милосердя  «Доки маємо час – робимо добро»
Класна година на тему «Символи моєї Батьківщини»
Класна година «Людей я буду любити, добро й милосердя чинити»

2.
Напрямки виховної роботи:
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Екскурсія до пам’ятних місць села «Історія нашого краю»







3.
Ціннісне ставлення до людей

Бесіда «Умійте цінувати дружбу»
"Як подобатись іншим людям?" - практичне заняття.
4.
Ціннісне ставлення до себе
"Як переходити дорогу?" - практичне заняття

Бесіда. День безпеки життєдіяльності напередодні осінніх канікул
5.
Ціннісне ставлення до
природи





Милування природою  «Природа – це казка, яку треба читати серцем»

6.
Ціннісне ставлення до
мистецтва
"П’ять хвилин з мистецтвом" - малюємо музику





7.
Ціннісне ставлення до праці
Бесіда «Твоє робоче місце в школі і вдома»
Ремонт підручників
Трудовий десант «Чистий клас»
8.
Індивідуальна робота з учнями
Бесіда з порушниками дисципліни
(                                      )
Відвідування учнів, що пропускають уроки з метою виявлення причин (                             )
Тренінг «Вчимося правильно спілкуватись»
(                                     )
9.
Робота з
батьками
«Як запобігти помилок у сімейному вихованні?» − педагогічна допомога батькам (                      )
Засідання батьківського комітету
Індивідуальні бесіди з батьками учнів, які запізнюються в школу
(                                      )
10.
Участь у загальношкільних
 заходах
Участь у конкурсі «Найкращі осінні вироби»





Листопад

№ п/п
Заходи
І тиждень

ІІ тиждень

ІІІ тиждень

ІV тиждень

1.
Виховні години, класні
 збори
«Серед братських могил в краю степовім», присвячена річниці визволення України від німецько-фашистських загарбників
(перегляд відеоролика)
 «Всі професії важливі» - презентація
"Мій краю, моя історія жива”- бесіда присвячена  пам’яті жертв голодомору.
 «СНІД: людство під знаком біди» (перегляд відеоролика)
2.
Напрямки виховної роботи:
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави






Вікторина "Що я знаю про своє село?"



3.
Ціннісне ставлення до людей
Рольова гра "Хто винуватий?"
Бесіда «Характер людини, як він формується»

Тренінг "Побажай другові добра"
4.
Ціннісне ставлення до себе
Бесіда «Чи потрібно дивитися всі телепередачі?»

Практичне заняття "Як поводитися з незнайомими людьми?"

5.
Ціннісне ставлення до
природи




Екскурсія на природу «Краса навколо нас»


6.
Ціннісне ставлення до
мистецтва
Конкурс малюнків "Цей кольоровий світ"



7.
Ціннісне ставлення до праці





Провести анкету "Як заохочують і карають тебе батьки?"
Ремонт підручників
Трудовий десант «Теплий клас»
(підготовка класу до зимового сезону)
8.
Індивідуальна робота з учнями
Індивідуальні бесіди з профілактики правопорушень серед учнів з девіантною поведінкою

Відвідування учнів, що пропускають уроки з метою виявлення причин

9.
Робота з
батьками
«Відповідальність батьків за збереження здоров’я дітей» – бесіда з батьками
(                            )
Засідання батьківського комітету
Індивідуальні бесіди на тему "Як я спілкуюся з своєю дитиною?"
(                           )
Бесіда з батьками
(                            )
за  результатами  навчання учня 

10.
Участь у загальношкільних
заходах





Взяти участь у конкурсі на краще декламування віршів до Дня української писемності




Грудень  

№ п/п
Заходи
І тиждень

ІІ тиждень

ІІІ тиждень

ІV тиждень

1.
Виховні години, класні
 збори
Класні збори №2 на тему: «Твої обов’язки в класі»

«День Збройних сил України»

«Традиційні українські свята».
 Ознайомлення учнів з зимовими святами  на Україні
 «Різдвяні свята на порозі»
2.
Напрямки виховної роботи:
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Заочна мандрівка по рідному краю.
(Оформити матеріали)



3.
Ціннісне ставлення до людей
«Як поводитися, якщо тебе образили?» − практичне заняття

Анкетування «Зимові канікули. Що ти пропонуєш?»

4.
Ціннісне ставлення до себе
Бесіда "Як вберегтися від застуди та грипу? Чим вони небезпечні?"
Бесіда. Поведінка на вулицях і дорогах у зимовий період
Анкетування «Який я» (самооцінка)

Правила поведінки під час зимових канікул
5.
Ціннісне ставлення до
природи
Екологічна операція «Встанови годівничку»

Милування природою «Зимовий пейзаж»
Виготовлення ялинкових прикрас та букетів замість ялинки

6.
Ціннісне ставлення до
мистецтва


Прикрашаймо свій клас


Підготовка до Новорічних свят
Розучуємо новорічні пісні
7.
Ціннісне ставлення до праці
Трудовий десант «Чистий клас»


Організувати вручення саморобних подарунків однокласниками на день Миколая

8.
Індивідуальна робота з учнями
Індивідуальна бесіда
                            
«Правила поведінки на перерві»



9.
Робота з
батьками
Засідання батьківського комітету





Бесіда за круглим столом «Ми і наші діти».

Батьківські збори №2 на тему:
«Як я виховую свою дитину?»
Залучення батьків до діяльності з проведення Новорічних свят і зимових канікул
10.
Участь у загальношкільних
 заходах
Участь у виставці малюнків «Природа - матір-чарівниця»


Участь у новорічних святах




Немає коментарів:

Дописати коментар

Сторінками шкільного життя