Сучасні виховні технології та моделі органів учнівського
самоврядування класних колективів.
Існує велика кількість освітніх технологій,
які розроблені педагогами до використання у навчальних закладах і прийнятні
саме для виховання підростаючого покоління.
Технологія
формування творчої особистості
Принципи:
-розвитку
(передбачає
врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів);
-самодіяльності
(має на меті
діяльнісний підхід, за якого учні відчувають себе співучасниками навчального
процесу, а ідеї вчителя повністю оволодівають ними)
-самоорганізації
(передбачає
спонукання учнів до організації свого робочого місця, здійснення
самоперевірки).
У процесі реалізації цієї технології важливо не
регламентувати діяльність учня, організовуючи процес виховання так, щоб у ньому
були елементи творчості.
Ці технології стимулюють
творчу діяльність дітей .
Виховні
заходи в класі:
-дискусії: “Вогонь – друг чи ворог?”, “Чи потрібно допомагати
друзям нашим меншим”;
-години спілкування: “Що таке доброта?”, “Життя – це цінність”, “Що
таке милосердя?”;
-обговорення за круглим столом:
“Культура поведінки та спілкування.
Чи потрібні вони мені?”
Інтерактивні
технології
Інтерактивне
виховання – це
діалогове навчання, яке веде до:
взаєморозуміння;
взаємодії;
взаємного вирішення загальних завдань між учнями та між
учнями й вчителем;
-
це активна взаємодія всіх учнів;
Учень
і вчитель –
рівноправні, рівнозначні суб'єкти виховання.
Виховні заходи в класі:
-рольові
ігри (“Я – козак”);
-тренінги
(“Уроки толерантності”, “Я та мій клас”);
-інтелектуальні
ігри,брейн-ринги, вікторини;
-усний
журнал “Символи України”;
-Подорож у країну права;
-екскурсії
до пам’ятника, в природу, до
шкільного музею;
-уроки
пам’яті, реквієми, фестиваль пам’яті
Ігрові
технології
Функції:
Розважальну (це головна функція гри –
розважити, дати задоволення).
Комунікативну: оволодіння діалектикою
спілкування.
Самореалізації у грі як «полігоні» людської
практики.
Ігротерапевтичну: подолання різних труднощів,
які виникають в інших видах життєдіяльності.
Діагностичну: виявлення відхилень від
нормативної поведінки, самопізнання в процесі гри.
Функцію корекції: внесення позитивних змін у
структуру особистісних показників.
Соціалізації: включення в систему
суспільних відносин, засвоєння норм людського буття.
Виховні заходи в класі:
- інтелектуальні ігри “Наша мова колискова”, “Барви рідного слова”;
-брейн-ринг “Космос далекий і
близький”;
-правова вікторина “Я і закон”;
- мовні турніри, гравікони, вікторини, КВК “Нумо,
хлоп-ці!”, “Господарочка”
“Майстерність і мистецтво виховання всебічно
розвиненої особистості полягає в умінні педагога відкрити буквально перед
кожним вихованцем ті сфери розвитку його духу, де він може досягти вершини,
виявити себе, заявити про своє “Я”, черпати сили з джерела людської гідності,
почувати себе не обділеним, а духовно багатим.”
Однією з основних ознак
демократичної держави є наявність розвинутого громадянського суспільства.
Громадяни створюють органи самоврядування з метою задоволення та захисту
спільних інтересів. Однією з форм залучення учнів до громадського життя є
участь у шкільному самоврядуванні. Саме в стінах школи у дітей формується ті
якості, які потім у дорослому житті допоможуть їм стати гідними громадянами
демократичної України. А ще в шкільному віці усвідомлення своєї участі у
вирішенні важливих справ суспільного життя є основою нормальної життєвої позиції
в дорослому житті.
Діяльність органів
самоврядування в школі сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку
громадянської позиції, процесу соціалізації учнів, більш ефективному їх
входженню в доросле життя. Школа керується інтересами й потребами дітей, прагне
стати осередком, де учні не лише вчаться, а й становляться як особистості,
живуть повноцінним, духовним життям.
Концепція розвитку школи,
гасло якої «Від успішної особистості до школи успіху», передбачає формування
успішної компетентної особистості. Учнівське самоврядування покликане надати в
цьому слушну допомогу, розвинути такі якості школярів, як самостійність,
активність, ініціативність, комунікативність, толерантність, відповідальність,
обов’язковість, уміння приймати рішення й реалізувати намічене тощо.
Важливість роботи органів
самоврядування полягає в тому, що самоврядування як спосіб організації
життєдіяльності шкільного товариства дозволяє формувати випереджувальний
соціальний досвід, який включає в себе цілий комплекс демократичних процедур,
спеціальних знань і організаторських умінь.
Законодавчим органом
первинного колективу (класу) є КЛАСНІ ЗБОРИ, які збираються
для вирішення загальних питань. При
необхідності Збори класу можуть створювати свої комісії з окремих напрямів
діяльності, як правило, однойменні шкільним робочим органам учнівського
самоврядування.
Функції:
1.
Обговорює
будь-які питання життєдіяльності свого колективу і приймає по них необхідні
рішення.
2.
Розглядає
і затверджує план позакласних заходів, слухає звіти та інформацію
відповідальних осіб та органів самоврядування свого колективу про роботу.
3.
Висловлює
свої пропозиції щодо поліпшення навчально-виховного процесу в школі і в класі.
4.
Обирає
Раду класу строком на один рік, заслуховує звіти про його роботу, дає їм
оцінку.
5.
Заслуховує
інформацію про виконання рішень попередніх зборів і приймає по них відповідне
рішення.
6.
Обирає
делегатів на загальношкільні конференції .
7.
У рамках
своєї компетенції вирішує питання заохочення і покарання учнів та інші.
Виконавчим органом самоврядування учнів у
класі є РАДА КЛАСУ, збирається періодично,
раз на тиждень,
місяць. Голова Ради класу (староста) обирається Радою класу
терміном на один навчальний рік. Староста, члени Ради класу як і їхні колеги в
шкільному самоврядуванні, особистими владними повноваженнями не володіють –
вони володіють сукупною владою свого органу самоврядування.
Функції:
1.
Забезпечує
дисципліну і порядок у своєму колективі, організовує самообслуговування,
харчування та чергування учнів.
2.
Організовує
допомогу в навчанні невстигаючим і відстаючим учням.
3.
Готує і
проводить класні учнівські збори та інші позакласні заходи.
4.
Слухає
звіти та інформації відповідальних осіб і приймає по них рішення.
5.
Організовує
оформлення класної кімнати, випуск стінгазети, «блискавок» і т.д.
6.
Вирішує
конфлікти і суперечки між учнями та інше.
7.
Звітує про
свою роботу перед зборами первинної організації та перед парламентом школи, а
парламент школи – перед конференцією учнів.
2. Перспективне планування виховної роботи на І семестр 2020-2021 н. р.
Немає коментарів:
Дописати коментар