Сільчук О.М.

1. Питання для опрацювання "Сучасні виховні технології та моделі органів учнівського самоврядування  класних колективів". Тут
Сучасні виховні технології та моделі органів учнівського самоврядування  класних колективів.

 Існує велика кількість освітніх технологій, які розроблені педагогами до використання у навчальних закладах і прийнятні саме для виховання підростаючого покоління.
Технологія формування творчої особистості
Принципи:
-розвитку (передбачає врахування вікових та індивідуальних особливостей учнів);
-самодіяльності (має на меті діяльнісний підхід, за якого учні відчувають себе співучасниками навчального процесу, а ідеї вчителя повністю оволодівають ними)
-самоорганізації (передбачає спонукання учнів до організації свого робочого місця, здійснення самоперевірки).

   У процесі реалізації цієї технології важливо не регламентувати діяльність учня, організовуючи процес виховання так, щоб у ньому були елементи творчості.
   Ці технології стимулюють  творчу діяльність дітей .

Виховні заходи в класі:
-дискусії: “Вогонь – друг чи ворог?”, “Чи потрібно допомагати друзям нашим меншим”;
-години спілкування: “Що таке доброта?”, “Життя – це цінність”, “Що таке милосердя?”;
-обговорення за круглим столом:
“Культура поведінки та спілкування. Чи потрібні вони мені?”
Інтерактивні технології
Інтерактивне виховання – це діалогове навчання, яке веде до:
   взаєморозуміння;
   взаємодії;
   взаємного вирішення загальних завдань між учнями та між учнями й вчителем;
-             це активна взаємодія всіх учнів;
Учень і вчитель – рівноправні, рівнозначні суб'єкти виховання.
  Виховні заходи в класі:
-рольові ігри (“Я – козак”);
-тренінги (“Уроки толерантності”, “Я та мій клас”);
-інтелектуальні ігри,брейн-ринги, вікторини;
-усний журнал “Символи України”;
-Подорож  у країну права;
-екскурсії до памятника, в природу, до шкільного музею;
-уроки памяті, реквієми, фестиваль памяті
Ігрові технології
Функції:
   Розважальну (це головна функція гри – розважити, дати задоволення).
   Комунікативну: оволодіння діалектикою спілкування.
   Самореалізації у грі як «полігоні» людської практики.
   Ігротерапевтичну: подолання різних труднощів, які виникають в інших видах життєдіяльності.
   Діагностичну: виявлення відхилень від нормативної поведінки, самопізнання в процесі гри.
   Функцію корекції: внесення позитивних змін у структуру особистісних показників.
   Соціалізації: включення в систему суспільних відносин, засвоєння норм людського буття.
   Виховні заходи в класі:
   - інтелектуальні ігри “Наша  мова колискова”, “Барви рідного слова”;
   -брейн-ринг “Космос далекий і близький”;
   -правова вікторина “Я і закон”;
   - мовні  турніри, гравікони, вікторини, КВК “Нумо, хлоп-ці!”, “Господарочка”
   “Майстерність і мистецтво виховання всебічно розвиненої особистості полягає в умінні педагога відкрити буквально перед кожним вихованцем ті сфери розвитку його духу, де він може досягти вершини, виявити себе, заявити про своє “Я”, черпати сили з джерела людської гідності, почувати себе не обділеним, а духовно багатим.”
Однією з основних ознак демократичної держави є наявність розвинутого громадянського суспільства. Громадяни створюють органи самоврядування з метою задоволення та захисту спільних інтересів. Однією з форм залучення учнів до громадського життя є участь у шкільному самоврядуванні. Саме в стінах школи у дітей формується ті якості, які потім у дорослому житті допоможуть їм стати гідними громадянами демократичної України. А ще в шкільному віці усвідомлення своєї участі у вирішенні важливих справ суспільного життя є основою нормальної життєвої позиції в дорослому житті.
Діяльність органів самоврядування в школі сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадянської позиції, процесу соціалізації учнів, більш ефективному їх входженню в доросле життя. Школа керується інтересами й потребами дітей, прагне стати осередком, де учні не лише вчаться, а й становляться як особистості, живуть повноцінним, духовним життям.
Концепція розвитку школи, гасло якої «Від успішної особистості до школи успіху», передбачає формування успішної компетентної особистості. Учнівське самоврядування покликане надати в цьому слушну допомогу, розвинути такі якості школярів, як самостійність, активність, ініціативність, комунікативність, толерантність, відповідальність, обов’язковість, уміння приймати рішення й реалізувати намічене тощо.
Важливість роботи органів самоврядування полягає в тому, що самоврядування як спосіб організації життєдіяльності шкільного товариства дозволяє формувати випереджувальний соціальний досвід, який включає в себе цілий комплекс демократичних процедур, спеціальних знань і організаторських умінь.
Законодавчим органом первинного колективу (класу) є КЛАСНІ ЗБОРИ, які збираються для вирішення загальних питань. При необхідності Збори класу можуть створювати свої комісії з окремих напрямів діяльності, як правило, однойменні шкільним робочим органам учнівського самоврядування.
Функції:
1.          Обговорює будь-які питання життєдіяльності свого колективу і приймає по них необхідні рішення.
2.          Розглядає і затверджує план позакласних заходів, слухає звіти та інформацію відповідальних осіб та органів самоврядування свого колективу про роботу.
3.          Висловлює свої пропозиції щодо поліпшення навчально-виховного процесу в школі і в класі.
4.          Обирає Раду класу строком на один рік, заслуховує звіти про його роботу, дає їм оцінку.
5.          Заслуховує інформацію про виконання рішень попередніх зборів і приймає по них відповідне рішення.
6.          Обирає делегатів на загальношкільні конференції .
7.          У рамках своєї компетенції вирішує питання заохочення і покарання учнів та інші.
Виконавчим органом самоврядування учнів у класі є РАДА КЛАСУ, збирається періодично, раз на тиждень, місяць. Голова Ради класу (староста) обирається Радою класу терміном на один навчальний рік. Староста, члени Ради класу як і їхні колеги в шкільному самоврядуванні, особистими владними повноваженнями не володіють – вони володіють сукупною владою свого органу самоврядування.
Функції:
1.          Забезпечує дисципліну і порядок у своєму колективі, організовує самообслуговування, харчування та чергування учнів.
2.          Організовує допомогу в навчанні невстигаючим і відстаючим учням.
3.          Готує і проводить класні учнівські збори та інші позакласні заходи.
4.          Слухає звіти та інформації відповідальних осіб і приймає по них рішення.
5.          Організовує оформлення класної кімнати, випуск стінгазети, «блискавок» і т.д.
6.          Вирішує конфлікти і суперечки між учнями та інше.
7.          Звітує про свою роботу перед зборами первинної організації та перед парламентом школи, а парламент школи – перед конференцією учнів.
 2. Перспективне планування виховної роботи на І семестр 2020-2021 н. р.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Сторінками шкільного життя